12 januari 2014

Nail Art: Winter Pinquin tutorial

Voor vandaag heb ik een Pinquin Nail Art op een nepnagel gemaakt, natuurlijk met het thema winter. Ik heb van elke stap een foto gemaakt zodat jullie kunnen zien hoe ik deze pinquin nailart maakte.



Deze Nail Art maakte ik op een oefenvinger en daarop heb ik met plakband een nepnagel geplakt. Het ziet er niet super mooi uit dat plakband op die oefenvinger maar zo blijft het wel goed zitten.



Wat heb je nodig?/Wat heb ik er voor gebruikt?
Zwarte, witte en blauwe Acrylverf, je kunt natuurlijk ook gewone nagellak gebruiken
een oranje nagellak
en een nailart kwastje

Als eerste maak je de tips van je nagels wit, dit is dan de sneeuw. 

Daarna maak je met de witte acrylverf of nagellak en een kwastje een rondje in het midden van je nagel en deze ga je dan met zwart omlijnen. Ook zet je een streepje door het hoofdje heen zoals op deze foto, dit wordt het hoofd van de pinquin. Daarna kleur je het stukje tussen de 2 zwarte lijnen in. 


Vervolgens maak je de buik van de pinquin door met wit een ovaal te maken vanaf het hoofdje naar beneden toe. Dat omlijn je ook weer met zwart en dan maak je er armpjes aan. Zoals op de foto.


De volgende stap zijn de haartjes en de ogen. Voor de haren teken je met een kwastje streepjes op het hoofd en voor de ogen maak je 2 zwarte puntjes en het gezicht.

Vervolgens pak je de oranje nagellak en maak je de neus en de pootjes van de pinquin. De pootjes maak je door 2 streepjes te zetten onder aan de buik.

Nu heb je al een pinquin. Je kunt er nog wat versieringen bij maken zoals ik heb gedaan. Ik heb met blauwe acrylverf nog een sjaal gemaakt. Dat maak je door een streep te trekken bij de hals van de pinquin en een soort van knoop te maken aan het uiteinde. Ook heb ik er nog sneeuw bij gemaakt zodat het winter plaatje helemaal compleet is en tadaa klaar is de winter pinquin.

Wat vinden jullie ervan? Vinden jullie het leuk om Nail Arts op nepnagels te zien of vinden jullie Nail Arts op echt nagels leuker? Of een combinatie van deze twee kan natuurlijk ook

6 opmerkingen: