23 februari 2014

Schaapjes Nailart

Ik moet vanaf morgen de komende 2 weken schapenstage lopen. Dan moet ik helpen met het aflammeren van schapen en helpen met de bevalling. Dat is verplicht bij mij op school omdat ik de opleiding dierverzorging doen. Ik heb er niet echt zin in want het is niet echt wat ik wil later. ;) Ik moet mijn nagels dan ook heel kort knippen omdat we anders het schaap verwonden. Ik vond het daarom wel leuk om een Nailart te maken met als thema schapen.
Dit heb ik er voor gebruikt:
Blauwe en groene nagellak
Witte, zwarte nagellak en roze voor het neusje
 Nailart kwastjes en een dottingtool

Als basiskleur heb ik een blauw lakje van Miss Sporty gebruikt. En daarna ben ik met groen over de tips van mijn nagels gegaan zodat het lijkt alsof ze in de weide lopen.

Eerst heb ik de pootjes gemaakt dat is het makkelijkste omdat je dan ongeveer weet waar het schaap uit moet komen op je nagels. Ik heb met zwart twee streepjes gemaakt op de groene nagellak. En daarna heb ik op alle nagels met de witte nagellak de schapenvacht gemaakt behalve op mijn wijsvinger. 

Dan is het tijd voor de ogen, oren en de neus. De ogen heb ik met een Dottingtool gemaakt. Dat vind ik altijd het makkelijkste omdat je dan mooie ronde stipjes krijgt. Voor de oren heb ik twee streepjes gemaakt aan de bovenkant van de schaap. Op mijn wijsvinger heb ik wolkjes gemaakt dat vond ik wat leuker voor de afwisseling want anders heb je op alle nagels hetzelfde dat vind ik persoonlijk altijd iets minder mooi. Ook heb ik op mijn wijsvinger nog een muisje getekend die het weiland oversteekt :D


Wat vinden jullie van deze nailart?

6 opmerkingen: